wie schauts bei dem eigentlich motortechnisch aus...
für den xB gäbs einen Kompressor von Blitz (hab ich am Toyotatreffen in Günzburg schon live erlebt

), denkt ihr passt der auch beim Materia, oder ist das wieder ein anderer murl... ?
es gäbe da den 1.3L (2NZ-FE) und 1.5L (1NZ-FE) ...?
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1NZ-FE
The 1NZ-FE is a 1.5 L (1500 cm³) conventional Otto cycle variant of the 1NZ-FXE. It has the same bore and stroke, but the compression ratio is lowered to 10.5:1, and it features VVT-i. Output is 80 kW (107 hp) at 6000 rpm with 140 Nm (103 ft·lbf) of torque at 4200 rpm.
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Zitat:
Zitat von wikipedia
2NZ-FE
The 2NZ-FE is a 1.3 L (1298 cm³) version built in Japan. Bore is 75 mm and stroke is 73.5 mm, with a compression ratio of 10.5:1. Output is 63 kW (85 hp) at 6000 rpm with 121 Nm (89 ft·lbf) of torque at 4400 rpm. The 2NZ-FEs that come in the Yaris sedan don't come equipped with VVT-i, but the ones in the Yaris Hatchback do. The VVT-i does not change the horsepower output, but rather alters with the valve timing according to driving conditions.
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müsste eigentlich einigermaßen hinkommen oder irre ich mich da... ??
mfg