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Charade 1.0 TD
Hello Daihatsu frineds!!
I own a Charade 1.0 TD (CL-61) '91 and I have a few problems... I rebuilt the engine (first opend at 200k km), and after the rebuilt my turbine broke down and the damage is beyond reconstruction :( So I tried to find a new turbo, and I found some but... Original turbo is very exspensive 1000€, replaysmant turbo cost araund 500€. And that is also exspensive, so I tried at junk yards but with no luck. Can I find a better (read cheaper) turbo in Austria? (AFAIK there was no cl-61 in Germany) From some junk yard, car accident... I also need FR and FL seats, I didn't find any good at local junk yurds :( Translation by Babel Fish Übersetzung durch Babel Fische Hallo Daihatsu frineds!! I, eine Charade 1.0 TD (CL-61) '91 zu besitzen und ich haben einige Probleme... Ich baute die Maschine (erstes opend an 200k Kilometer) um, und nachdem umgebaut meiner Turbine unten brach und die Beschädigung ist über Rekonstruktion hinaus: ( So versuchte ich, einen neuen Turbo zu finden, und ich fand einiges aber... Ursprünglicher Turbo ist sehr exspensive 1000€, replaysmant Turbo Kosten araund 500€. Und das ist auch exspensive, also versuchte ich an den Trödelyards aber ohne Glück. Kann ich einen besseren (gelesenes preiswerteres) Turbo in Österreich finden? (AFAIK dort war kein cl-61 in Deutschland), von irgendeinem Trödelyard, Autounfall... Ich benötige auch Franc und FL Sitze, fand ich kein gutes an den lokalen Trödel yurds: ( |
Hallo max!
Ich bin mir zwar nicht 100%ig sicher, aber ich denke dass ich ein Auto mit einem solchen Motor gefunden habe. Steht allerdings in Deutschland. Ist ein Charade G-11, Bj. 88 mit 1.0L Diesel Motor (46PS) Ist das nicht so einer? Schau mal nach unter: http://www.autoscout24.de/home/index...62&id=14960266 |
Du kannst aber vielleicht auch in Holland fündig werden, dort ist genau dieses Modell auch sehr beliebt.
Oder hat noch jemand eine idee? Grüße Rainer |
Hi mAx !
i´ve a goog turbo for you ! it´s from a cl61 engine with about 90.000 km. It´s yours for 150 €. georg |
Thnx JapanTurbo, you have one new PM :)
2 Rainer> Thnx, but it's a long trip to Holland or Germany from Croatia :( And I don't need a car just some parts :) Now only front seats and cam shaft, beacose the cam is only thing old on the engine. |
@ mAx
before installing the "new" turbo it´s very important to renew the turbo oilfeed pipe !!!!!!!! and also cleaning the oilfeed bolt. If you want to go 100 % sure, then check how much oil comes out of the (new) pipe. Most of the turbos die , because the oilfeedpipe is blocked !! georg |
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